Rosa barnehagevotter

Barnehagevotter 100% ull
str. 1-3 år selges
Målt flatt på bordet
Hel lengde 18 cm
Håndlengde ca 19,5 cm
Bredde 6,5 cm
Fra tommelgrop til fingertupper 6 cm

Vask: 30 grader ullprogram i milo eller for hånd.

Strikket i garnet Tove fra Sandnesgarn – de er tovet og mellomtykke votter.

Vottene kan kjøpes her

 

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #håndarbeid #tovatøfler #tova votter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #påske #vinter #hverdag #tovavotter #strikkebea #beasstrikkedesign

Taiga votter

Første oktober i morgen og den kalde årstiden trør sakte men sikkert inn over vårt lille land. 🙂

Snart på tide med tykkere votter, jeg har nå laget disse i fritidsgarn fra sandnes. Med motiv av grantrær, lag de med eller uten snø på 🙂

Taiga Votter med Norsk oppskrift dette er tova votter i tykt garn.

Størrelse: M-L kan også lett tilpasses til den str. du selv ønsker.

Garn: Sandne Fritidsgarn eller anntet egnet garn som er 100% ull eller alpakka som kan toves. Kan også strikkes i tynnere ullgarn med dobbel tråd f.eks finull fra Rauma, Pt3 fra pt, Nepal fra Drops, dobbel Kauni.
Garnmengde: ca 120-130 gram (fritidsgarnet)

Strikkefasthet: 14m/10cm
Anbefalt pinne: 6mm

Oppskriften er enkel og følge og passer godt for nybegynnere som viderekomne.

Oppskriften kan kjøpes Fra min nettbutikk, Ravelry og Strikkoteket

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #håndarbeid #tovatøfler #tova votter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #påske #vinter #hverdag #tovavotter #strikkebea #beasstrikkedesign

 

Selbu i mitt hjerte – Sokker

Da fikk jeg klar strikkeoppskriften til Selbu i mitt hjerte Sokker. Dette er sokker som har sammen mønster som Selbu i mitt hjerte Lue og Votter.

Sokkene strikkes i garnet Sterk fra dsa på pinner 2,5 og 3mm. Garnalternativer er pt5 Sport, Viking of Norway Sportsragg, Mellanraggi, Sterk, Zitron Trekking 6 tråds, Pt5 fra Rauma, Opal 6 tråds, OnLine 6 tråds.

Oppskriften kan kjøpes Fra min nettbutikk, Ravelry og Strikkoteket

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #håndarbeid #tovatøfler #tova votter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #påske #vinter #hverdag

Populære Tøffelsokker

Det har vært stor pågang på å få kjøpt oppskriften TøffelSokker, ja den oppskriften jeg la ut her om dagen, mange skriver at de ikke vil bruke ravelry og eller strikkoteket, jeg la ut linker på facebook, der skrev jeg også at nå har jeg laget ny nettbutikk linken finner du nederst her.

Så til dere som ønsker denne oppskriften så kan dere kontakte meg enten på:

1. fb-siden min med ei melding – Klikk her

2. Legge igjenn en kommentar her i bloggen.

3. Ravelry

4. Strikkoteket

5,-. Fra min nettbutikk

Selbu i mitt hjerte – Lue

Da ble det også luemønster til Selbu i mitt hjerte, lua har jeg også strikket i sterk – her kan du også bruke f.eks merino extra fine om du ønsker det.

Oppskriften er på Norsk med diagram med forklarende tenkst.

 

Oppskriften kan kjøpes Fra min nettbutikk, Ravelry og Strikkoteket

 

Det finnes også vottemønster til denne og det kan du lese om her.

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #håndarbeid #tovatøfler #tova votter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #påske #vinter #hverdag

Selbu i mitt hjerte

Selbu og hjertemønster går aldri av moten, jeg måtte jo bare få laget et par. Disse kan du strikke til deg selv eller noen du er glad i.
Vottene er strikket med kiletommel i garnet Sterk, ja du kan også bruke finull (ikke teststrikket).

Oppskriften er på Norsk med diagrammer med forklarende tenkst.

 

Oppskriften kan kjøpes Fra min nettbutikk, Ravelry og Strikkoteket

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #håndarbeid #tovatøfler #tova votter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #påske #vinter #hverdag

Fryser du?

Her er 3 av halsene jeg har strikket. Alle i ulike garnkvaliteter, den rosa kan snurres 3 ganger rundt hodet, den burgunderrøde er enkel med flott bladmønster, mens den brune trer du bare over hodet. For mer info om de enkelte kan du klikke deg inn på linken under.

Disse er til salgs og ligger nå i nettbutikken eller send meg melding.

 

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #håndarbeid #tovatøfler #tova votter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #påske #vinter #hverdag

Tøffelsokker igjen

Disse er bare helt super, jeg har kalt de Tøffelsokker. I oppskriften er det oppgitt Drops Nepal med dobbel tråd som gav en størrelse ca 38-41. Nå har jeg strikket disse i Drops Lima på mindre pinner, også dobbelt garn. Fulgte oppskriften til punkt å prikke og disse ble ca str. 36-38 og like gode. 🙂

Oppskriften kan kjøpes Fra min nettbutikk, Ravelry og Strikkoteket

Oppskriften kan kjøpes på Ravelry og Strikkoteket

 

 

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #håndarbeid #tovatøfler #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg

Tøffelsokker

Dette er tykke og varme tøfler som strikkes i alpakka ullblanding. Strikket i ulike teknikker. Mønstret har diagram og forklaringer.
Strikkes i dobbelt garn så her går det unna om du vil. 🙂
Tøflene blir myke, gode og varme. Disse er ikke tovet men de kan toves veldig forsiktig.

Størrelse: 38-41 år

Garn:Drops Nepal.
Garnmengde:  3 nøster

Strikkefasthet: 19 m / 10 cm i mønsterstrikk
Anbefalt pinne: 6,5 og 7 mm

Oppskriften kan kjøpes Fra min nettbutikk, Ravelry og Strikkoteket

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #håndarbeid #tovatøfler #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg