Taiga Nisseluer

Oppskriften kommer i 2 barnestørrelser. Lua strikkes på mellomtykke pinner i mellomtykt garn.

Beskrivelse Størrelse: Barn 2 størrelser Liten og Stor

OMKRETS Passer hodestr. 47-50 (50-58) cm Målt flett på bordet ca 18-24 (20-28)cm her kan også tilpasningen skje ved bruk av annet garn og strikkefasthet. Høyde: ca 30 (35) cm Ønsker du en kortere/lengre lue endrer du på omg mellom fellingene.

Anbefalt Garn:Sterk fra DSA. Kan også strikkes i annet garn. Bruker du tynnere garn/mindre pinner, eller tykkere garn og tykkere pinner blir også lua mindre eller større.

Strikkefasthet: 24 m/10 cm i glattstrikk rund på p 3,5 (ordinært for garnet er 22 m/10 cm) Anbefalt pinne: 3 og 3,5mm (settpinner, eller lang rundpinne om du strikker med magic loop).

Denne oppskriften kan kjøpes

Fra min nettbutikk

 

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #strikketips #håndarbeid #tovatøfler #tovavotter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #julemysterie #julemysteriestrikk #mysteriestrikk #advent #påske #vinter #hverdag #tovavotter #strikkebea #beasstrikkedesign #toving #DIY

Er du klar for JulemysterieStrikk?

I dag ble info om julemysteriestrikken 2018 lagt ut på ravelry. 🙂

I år blir det førjulsmysterium fra meg.

Ja du kan handle nå selv om oppstarten ikke er før den. 23 november. Den første filen inneholder informasjon. Det vil bli 4 filer til som sendes ut en gang pr uke hver fredag.

Da håper jeg at det er mange som melder deg på.

Mer info finner du her: https://www.ravelry.com/patterns/library/vintervenn

 

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #strikketips #håndarbeid #tovatøfler #tovavotter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #julemysterie #julemysteriestrikk #mysteriestrikk #advent #påske #vinter #hverdag #tovavotter #strikkebea #beasstrikkedesign #toving #DIY

Løvli lua av pinnene

Da har jeg strikket Løvlilua igjen, denne gangen er den strikket i garnet Sterk fra dsa, på pinner nr. 3,5mm

Med dette garnvalget og pinnestr. ble den en mindre lue og passer ca hodeomkrets 50-55 cm, den ble også 19cm lang. Jeg fulgte oppskriften slik den er. Det gikk også med ca 40 gram av garnet. Opprinnelig er oppskriften laget for Drops nepal og gir da en større lue.

Pyntet den med en dusk som kan tas av i vask.

Denne oppskriften kan kjøpes

Fra min nettbutikk

#strikk #strikking #knit #knitting #strikkeoppskrift #strikkemønster #strikketips #håndarbeid #tovatøfler #tovavotter #strikkeblogg #strikkeblogger #høst #blogg #handmade #håndstrikka #mote #vinter #mandag #tirsdag #onsdag #torsdag #fredag #lørdag #søndag #januar #februar #mars #april #mai #juni #juli #august #september #oktober #november #desember #jul #påske #vinter #hverdag #tovavotter #strikkebea #beasstrikkedesign #toving #DIY